מרתון סדנאות

השקת כתב העת

ח' אלול 11.9.24

שערי צדק הישן, ירושלים

אירוע השקת כתב עת הפורמה #2

עם השקת כתב העת השני של הפורמה נחגוג בע"ה יום מלא בסדנאות הרצאות ולמידה.

אחרי חודשים של עבודה, יצירה ושיתוף פעולה, הגענו לרגע הגדול שבו נחשוף את הגיליון השני של כתב העת שמביא את הקולות, הסיפורים והיצירות אל הנייר, באירוע נשתף אתכם בתהליך ההפקה, נחשוף את התכנים הייחודיים שנאספו בקפידה, ונודה לכל מי שלקח חלק בהגשמת הפרויקט.

הצטרפו אלינו לחגוג את השקת כתב העת, אירוע שבו נעניק משמעות חדשה למילה הכתובה ונחזק את הקשרים בינינו דרך השיח, התרבות והאמנות.

9:30

9:30

התכנסות
ונטוורקינג

10:00

10:00

13:00 - 10:00

סיפור פשוט

אלעד משען ותמרה שביט

איך לספר סיפורים קצרים שעושים אימפקט גדול – קודם כל כלפי עצמנו, ואז כלפי העולם

החיים הם הרבה דברים בעת ובעונה אחת. הסיפורים שאנחנו מספרים עליהם, לעומת זאת, צריכים להיות ממוקדים יותר. אז איך נוכל לזקק סיפור קצר ואפקטיבי שמסביר מי אנחנו ומה מיוחד בנו, בלי לאבד את היצירתיות בדרך? דרך איזו עדשה הכי נכון לתאר את הארגון או המוצר שלי ללקוחות, כשאף אחת מהן לעולם לא תוכל להקיף את התמונה כולה? ואיך אני רותמת את העובדים שלי למשימה, כשלי בעצמי היא לא תמיד ברורה?

בסדנא ״סיפור פשוט״ נתבונן באיך שמספרים סיפורי מותג בארגונים הגדולים ביותר בארץ ובעולם. נפענח יחד איך להתגבר על הבנאליות ולגבש קול ייחודי ומפתיע, שמדבר אל ליבם של האנשים שאנחנו רוצים להיות משמעותיים עבורם – בין אם הם לקוחות, משקיעים, עובדים או שותפים לדרך. נברר איך אפשר לספר סיפורים כאלה בלי לוותר על האותנטיות, ובלי להרגיש שאיבדנו את הלב בדרך. ובעיקר, נלמד איך לעבוד ביומיום עם כלים קונקרטיים שמייצרים בהירות, שמעודדים אמפתיה ושמעלים חיוך.

אודות המרצים:

אלעד משען הוא מייסד, שותף ומנהל קריאייטיב ראשי בפירמה. במסגרת עבודתו, אלעד מוביל צוותי עיצוב בבניית חוויות מותג כוללות, הנשענות על הבטחה ייחודית וסיפור מבדל.

תמרה ביתן שביט היא אסטרטגית בכירה בפירמה. במקור מעולמות הספרות הירושלמיים, היום היא עוזרת לארגונים להבין איך הם היו רוצים לספר את הסיפור שלהם: ממותגים שמעסיקים עשרות אלפי אנשים, ועד סטארטאפים קטנטנים ועמותות סקרניות.

עלות: 220 ₪

14:00

14:00

14:00-15:00

לא, לא, לא, לא, לא, כן

גדעון עמיחי

לא פשוט לשמוע "לא". אפילו קשה. אך כל מנהל, יזם, יוצר, מעצב, אמן, איש מכירות - כולנו בעצם - זוכים מפעם לפעם לחוות "לא" מהדהד. חלקנו אף חווים דחיות סדרתיות. כאלה שבקלות גורמות לנו לוותר על חלומות גדולים.
אך "לא" הוא חלק חשוב ומשמעותי בחיינו. "לא" יכול למעשה להראות לנו מהו הכיוון הנכון. "לא" יכול לגרום לנו לשנות, לגוון, לתקן, לנסות יותר, להמשיך לנוע, עד שנגיע לעבר ה"כן". עלינו להילחם בפחד שלנו מ"לא" ולא לאפשר לו להניע אותנו מהמסלול.
בהרצאתו, המבוססת על שיחת הTEDx שלו, יציג גדעון עמיחי את ההתמודדות שלו עם ה"לואים" הרבים שקיבל בחייו, תוך מסע יצירתי בסיפור חייו האישי ודוגמאות מעבודות וקמפיינים שונים, עמיחי ידגים לקהל כיצד הפכה המילה "לא" למילת השראה עבורו ומעניק לקהל כלים להתמודדות עתידית עם ה"לא" האישי שלהם.

אודות המרצה:

גדעון עמיחי הוא פרסומאי ואיש קריאייטיב מוביל, מייסד משרד הפרסום  No, No,  No, No, No, Yes. הוא ידוע בזכות גישתו החדשנית והיצירתית, וזכה בפרסים רבים על עבודתו. עמיחי מרצה מבוקש בתחומי הפרסום והקריאייטיב, ומעביר סדנאות והרצאות ברחבי העולם.

הרצאת בונוס, ללא עלות, למשתתפות הסדנאות האחרות

16:00

16:00

16:00-19:00

הכתב העברי בסגנון האיטלקי

דוד גולדשטיין

סדנת מבוא לקליגרפיה עברית, בה נלמד מושגים ויסודות בסיסיים בכתיבה נכונה דרך התנסות וכתיבה בסגנון הכתב החצי-קורסיבי האיטלקי.

סגנון זה, שהתפתח במאה ה-15, מהווה חלק משמעותי בהתפתחות הכתב העברי בימי הביניים המאוחרים, ומשקף את השפעת התנועה ההומניסטית באיטליה בתקופת הרנסנס.
מאפייני הסגנון כוללים קווים מעוגלים ודינמיים, מהירות כתיבה גבוהה יותר ומספר משיכות קולמוס מופחת ביחס לכתב המרובע הפורמלי.

הסדנה תכלול גם סקירה היסטורית קצרה על תולדות הכתב העברי, סגנונות הכתב החצי קורסיבי והבינוני (ספרדי ואשכנזי) והשפעתם על הקליגרפיה העברית.

אודות המרצה:

דוד גולדשטיין, מעצב גרפי ואמן קליגרפיה, ארטדירקטור בסטודיו מרחב, חברת מיתוג ועיצוב. במקביל עוסק בקליגרפיה – אמנות הכתיבה היפה. בוגר תואר בתקשורת חזותית בשנקר ואוטודידקט בתחום הקליגרפיה. מעביר קורסים וסדנאות בקליגרפיה עברית בין היתר בשנקר וב״טוב ויפה״. בנוסף, עוסק במחקר עצמאי של האות העברית ותולדות הכתב.

עלות: 220 ₪ כולל ציוד

19:00

19:00

19:00-22:00

פריצת גבולות חשיבה באפיון ממשקים

רן לירון

עיצוב ממשקים דורש לא רק מומחיות טכנית אלא גם יצירתיות וחדשנות, דבר שיכול להיות מאתגר ולעיתים מתסכל. גם למעצבים המנוסים קשה לשמור על רמת יצירתיות גבוהה לאורך זמן, במיוחד כשנדרשים להתמודד עם פרויקטים מורכבים בזה אחר זה.

בסדנה זו, תקבלו כלים ומתודולוגיות שיעזרו לכם לייצר פתרונות חדשניים ומקוריים גם במצבי תקיעות. תלמדו איך לאתגר את החשיבה שלכם ושל הצוותים שלכם, ואיך לצאת מאזור הנוחות כדי לגלות זוויות חדשות. הסדנה כוללת תרגולים מעשיים, שימוש במגבלות ואילוצים כגורמים מקדמי יצירתיות, וכלים להתמודדות עם תקיעות מחשבתית.

אודות המרצה:

רן עוסק בחווית משתמש מזה למעלה מ-20 שנה, כמאפיין, מעצב ומוביל פעילות אפיון ממשק וחווית משתמש. בעשור האחרון, במקביל לניהול צוותי UX, הוא מקים ומוביל תוכניות לימודי UX במגוון מסגרות.
כיום רן מוביל את תוכנית לימודי ה-UX שהקים בבית הספר  ללימודי המשך בטכניון, ומוביל את קבוצת ה-Product Design בחברת Skai.

עלות: 320 ₪

חשוב לדעת

  • ניתן להירשם לכל סדנה בנפרד, או לכמה סדנאות יחד
  • הסדנאות הפעם, לנשים בלבד
  • קבוצות גברים לכל אחת מהסדנאות תיפתח לפי ביקוש  (כתבו לנו במייל מה מעניין אתכם)
  • עובדות חשכ"ל? הפורמה מספקת תעודה על שעות השתלמות
  • כל  סדנה מוגבלת ל 25-30 משתתפות בלבד
  • יהיה בע"ה כיבוד נחמד לאורך היום, כהרגלנו 🙂

רכישת כתב העת #2

כתב העת לתקשורת חזותית בהוצאת "הפורמה" הוא אסופה חד-שנתית של מאמרים, ראיונות, ושל תוכן חזותי. עיצוב, איור, טיפוגרפיה, צילום, קריאייטיב, אמנות, עיצוב מוצר - שילוב של ידע ונייר מודפס בתמהיל שיודע להסב לנו התרגשות ואושר בדגש על איכות דפוס ועל חוויה ויזואלית עברית יצרנו מוצר שכולו השראה. במציאות וירטואלית אסופת דפוס כמו זו נעשית נדירה ויקרת-ערך. כתב עת הפורמה מודפס במהדורה מוגבלת, כזאת שמלטפים ביראת כבוד, קוראים בנחת ונוצרים למשמרת על המדף.

אם תרצו לאסוף את המגזין באירוע, בחרו באפשרות "איסוף עצמי" וציינו זאת בהערות

איפה?

מתחם שערי צדק הישן
רחוב יפו 161, ירושלים

מה.

מרתון סדנאות
הפורמה

מתי.

11.9.24, ח' אלול
9:30-22:00

איפה.

שערי צדק הישן,
רחוב יפו 116
ירושלים

הסדנאות הפעם למעצבות בלבד  |   'הפורמה' הוא מיזם ללא מטרות רווח   |   המפגשים מיועדים למעצבים.ות בעלי ניסיון בתחום